söndag 6 november 2011

Keramik

Vill ni jobba med lera och lära att dreja, så finns det riktigt duktiga och trevliga lärare i ABFs ljuse lokaler på Järntorget här i Göteborg.
De har med stort tålamod hjälp mig med mina första stapplande steg i den tredimensionella världen.
Det är en sak som jag har undrat över; varför är det så få män på sådana kurser.Det är ju få män på nästan alla kurser, men min erfarenheten från skolan säger att killar,lera och att dreja passar så bra i hop.
 http://www.abfkeramik.blogspot.com/

9 kommentarer:

  1. Hei, ja det er meg og eg gleder meg til julekorta :)

    Ditt velse keramikktroll er så vemodigt, tankefullt og vakker. Kjenner kor mjuk eg blir inni meg:)

    klem

    Ja, kan du forstå hvorfor det er så lite menn på slike kurs. Har godt eit par malekurs i mi tid, og der var det nokre menn:)

    SvaraRadera
  2. Hej Petrine
    Tack för dina vackra ord,
    kram

    SvaraRadera
  3. duktig du är med leran och dina söta små troll..
    kram Irene

    SvaraRadera
  4. Heisann!

    Ja si det! Jeg vet ikke svaret. De fleste billedhuggere er jo menn!

    Har du fremdeles den akvarellen jeg så på utstillingen - den der figurene nesten forsvinner i løvverket. Skulle ha tatt et bilde av den, så du kunne ha visst nøyaktig hvilken jeg mener.

    Go' hælj!
    Jeg skulle ha dratt til Gøteborg med kollegaer i morra, men må bli hjemme fori barndomshjemmet skal vises for salg lørdag, og da er det på sin plass å vaske for å få go'lukt i huset!

    SvaraRadera
  5. Hej Björg
    De bildene du mener med gamla roser eller ekeblad,tror jeg,är ikke lägre tillgenglig,mina döttre tog de när jag kom hem fra utstillningen.
    De eneste akvareller med älvor som jeg har nu ligger på Etsy
    http://www.etsy.com/shop/wencheskjondal
    Det virker fölelsemessig tungt å göre i ordning barndomshjemmet för salg, håper du endå for en fin helg.
    kram

    SvaraRadera
  6. Kära Wenche!
    Nu känns det snopet! Jag trodde i min enfald att du skulle ringa eller maila om du ville att vi skulle hämta dig!
    Jag var på den marknaden själv och tänkte på dig och av ditt behov av förklädet. Det fanns inga där så att dun missade på så sätt inget. Dessutom vad det så mycket folk att jag trivdes inte i den trängseln. Jag fick vänta en halvtimme innan jag fick betala mina 20 spänn:)!
    Jag frågade Anders om han inte skulle kunna tänka sig en kurs i drejandet av lera men nix. Han vill fortsätta med gym och bridge ;)))!
    Har du tänkt på MIN (vaddå egocentrisk;)))?) beställning?/Anja

    SvaraRadera
  7. Heisann!

    Da ble det sånn det skulle være, jeg lot sjebnen bestemme, og det ble riktig av døtrene dine skal ha dem....
    Det blir sikkert en akvarell av deg til meg en gang!
    Jeg så en fin utstilling med Frida Kahlos malerier på Hennie Onstad-senteret for noen år siden, så jeg er fornøyd når du sier at du er besviken.
    Har vasket og gjort klar kjelleren i dag mens min søster har tatt de andre rommene i barndomshjemmet.
    I morgen er det visning. Og i maven min er det konflikt mellom fornuft og følelser.
    Ha go' hælj, Wenche ;:OD)

    SvaraRadera
  8. Hej Anja
    Jag trodde det inte blev av eftersom jag inte hörde något,jag har varit lite ofokuserad på sistone ,Assistenten är inte helt okej.
    Om drygt en vecka är alla 11 trädgårdstrollen klara.Det hade varit roligt om du kunde komma inom och titta på dem.
    kram

    SvaraRadera
  9. Hej.
    Dine løvsamlere er helt vidunderlige. De taler til hjertet.
    Angående mænd og kursus, er forholdene det samme her. Hvorfor det er sådan, ved jeg ikke, men manden i huset her, foretrækker så absolut sofaen og en god bog, og:" Forstår ikke at jeg gidder."
    Så her er det nok mest tale om magelighed.
    Kram.

    SvaraRadera