tisdag 25 oktober 2011

Pyssligt Julförkläde

Tycker alltid det är lite trist när man börjar med julen för tidigt, hösten skal också få ha sin tid.Men i år skal jag ju vara med i en julmarknad och måste därför vara juligt klädd.Jag tyckte inte det det skulle vara något problem, även om jag  oftast går klädd i jeans och tröja ,så borde det vara lätt att få tag i  ett gammaldags julförkläde med lite volanger .Men jag kan inte hitta något sådant värken i Göteborg eller på internet.Jag kan inte sy, det är en omöjlighet, så om någon känner till någonstans där man kan köpa ett gammaldags förkläde SÅ SNÄLLA HÖR AV ER .

8 kommentarer:

  1. Hej vilken fin bild...Här en länk till tradera du kan ju titta ...Kram
    http://www.tradera.com/-FORKLADE-I-BOMULL-I-BRA-VINTAGE-SKICK-auktion_302989_141469149

    SvaraRadera
  2. Klart du må ha et koselig juleforkle når du skal stå på julemarkedet. Håper du finner et. Lykke til! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Susanne
    Det var precis ett sådant förkläde jag har tänkt på, men jag klarar inte av att logga in på Tradera.Jag skal föröka igen i morgon när jag är piggare.

    SvaraRadera
  4. Tänk så klarade jag inte logga in på Tradera igen när någon bjöd över mig,det är synd att jag är så klantig teknisk, det var ett sådant perfekt förkläde.Nu behöver jag fortfarande ett mysigt julförkläde.

    SvaraRadera
  5. Hej, hej Wenche!

    Du har ju lite samma problem som jag: Utan bil (i mitt fall utan körkort) är det svårt att ta sig till mysiga loppis som kunde tänkas ha något sådant.
    Jag har skickat frågan vidare till Birgitta som vet och kan så mycket om allt sådant här. Hoppas att BIrgitta har något tips till dig./Anja

    SvaraRadera
  6. Wenche! Jag fick svar från Birgitta att Holmen har en stor marknad den 5 nov. Vi kan komma och hämta dig så att vi är där när de öppnar.
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Det skal bli roligt,Anja
    kram

    SvaraRadera
  8. Hej! det var ett tag sedan jag har hälsat på hos dig. Nu måste jag läsa fatt.
    Hoppas att du hittar ditt förkläde. Kan du inte googla på förkläde så får du upp en massa sidor som säljer och syr. Det finns i bloggarna jätteduktiga sömmerskor som du också kunde få kontakt med.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera