måndag 6 juli 2009


När jag sitter ute och målar, så säger folk ; detta verkar så lugnt och fridsamt, jag skulle önska att jag också kunde måla!
Detta är nog oftast menat som en liten hälsning när de går förbi, men ibland hör jag på rösten att de menar detta, och bildläraren i mig vaknar.
Måla på bara, säger jag, färg är alltid vackert hur du än bär dig åt och det finns tusen sett att måla på Om du bara törs bara fri och inte gnetar så blir bilden ett lite konstverk och en del av dig. Sedan känner jag mig dum, jag har sett detta skapande i bildsalen otaliga gånger,men själv sitter jag fortfarande pillar och gnetar
http://www.youtube.com/watch?v=av_UyhpNfqg

3 kommentarer:

  1. Kära Wenche!

    En duktigare bildlärare än vad du har varit Wenche finns inte! Skaparglädjen på dina lektioner gick inte att ta miste om! /Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Jag har nästan hela mitt liv målat bara för att det varit så roligt. Jag hade också väldigt bra och uppmuntrande bildlärare :)som jag förstår på Anjas kommentar att du också varit.
    Nu använder jag kameran och bildredigerandet i stället för färg och penslar. Men det ger samma tillfredsställelse...

    SvaraRadera
  3. Åh, denna akvarellen var såå fin!//Eva

    SvaraRadera